Kā veicināt papīra dienasgrāmatas izmantošanu kā personīgās izaugsmes plānotāju sākumskolā
1. Ievies rutīnu – dienasgrāmatas mirkli!
Ieplāno REGULĀRU laiku katru dienu vai vismaz pāris reizes nedēļā, piemēram, mācību dienas sākumā vai beigās, kad bērni raksta dienasgrāmatā.
Īss, mierīgs brīdis (5–10 minūtes) palīdz izveidot ieradumu.
2. Izmanto refleksijas jautājumus
Piedāvā bērniem vienkāršus, mainīgus jautājumus, piemēram:
-
Ko šodien iemācījos jaunu?
-
Kas man izdevās vislabāk?
-
Par ko esmu šodien lepns?
-
Ko vēlētos nākamreiz izdarīt citādāk?
................................
3. Iekļauj nedēļas mērķu uzstādīšanu!
Nedēļas sākumā aicini bērnus izvirzīt vienu personīgu mērķi – mācībās, uzvedībā vai attieksmē (piemēram: “Nedēļas mērķis – klausīties līdz galam citus.”).
Nedēļas beigās – izvērtējums:
Vai izdevās? Kāpēc jā/nē? Kas bija varbūt grūti? Kas bija palīdzoši? KĀ TIKI AR `GRŪTUMU` GALĀ? utl.
4. Atbalsti pozitīvās emocijas – pateicības brīdis
Regulāri aicini ierakstīt, piemēram:
“Par ko es šodien jūtos pateicīgs/pateicīga?”
Šī vienkāršā prakse attīsta pozitīvu domāšanu un emocionālo līdzsvaru.
(Pateicību varam rakstīt mēs - pedagogi,bērni viens otram, paši sev!)
5. Iekļauj pašvērtējuma skalas 
Izmanto vienkāršas vizuālas skalas vai emocijzīmes (smaidīgs, neitrāls, bēdīgs) pašvērtējumam, piemēram:
-
Kā es jūtos šodien?
-
Kā vērtēju savu darbu šodien?
,,,,
6. Dod brīvību personalizēt!
Atļauj bērniem izrotāt, ilustrēt, līmēt uzlīmes, zīmēt, lai viņu dienasgrāmata kļūst par radošu, mīļu personīgo telpu. Tas veicina piederību un prieku par pierakstīšanu.
7. Piedāvā tematiskas lapas
Reizēm iedod īpašu uzdevumu, piemēram:
-
Mans sapņu mācību gads…
-
Mans varonis šodien bija…
-
Ko es gribētu pamēģināt nākamajā nedēļā?
....
Un tās var ielīmēt dienasgrāmatā.
8. Veido “atzinību lapu”
Katru piektdienu bērni var ierakstīt vai uzzīmēt ko labu viņi novērojuši klasē vai sevī, piemēram: “Šonedēļ es pamanīju, ka man labi sanāk palīdzēt citiem.” Tas veicina pozitīvu skolas klimatu.
9. Integrē mācību priekšmetos!
Piemēram, valodas stundās – pieraksti dienas jauno vārdu, matemātikā – “šodien es iemācījos risināt…”, dabaszinībās – “interesantākais fakts par dzīvniekiem bija…” u.tml.
10. Iesaisti arī vecākus...
Aicini vecākus ik pa laikam ielūkoties bērna dienasgrāmatā, pierakstīt iedrošinājumu vai vienkārši izlasīt, lai stiprinātu saikni starp ģimeni un skolu.
11. Piemērs no skolotāja – arī pats/-i raksti!
Dažreiz skolotājs var parādīt savu pierakstu vai pateikt: “Man šodien bija grūti, bet es jūtos lepns, jo centos līdz galam.” Šāds autentisks piemērs stiprina bērnu motivāciju un parāda, ka pieaugušie arī mācās un vērtē!
Lai izdodas!
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.