Emociju detektīvs
Protams. Kādreiz ( vienu no simts varbūt... ) tiešām, iespējams, problēma ir tajā, ka bērns varbūt

kas tad ir tā `uzvedība` ? - Vienkārši reakcijas uz kaut ko, kas notiek, vai ne? Un šīs reakcijas lielākoties ietekmē nevis zināšana vai nezināšana, bet PIEREDZE, kāda bijusi saistībā ar līdzīgiem notikumiem un - prasmes VADĪT impulsus, ko saņemam, prasmes vadīt emocijas, kas rodas.
.. ..
Savukārt, lai mācītos emocijas VADĪT, tās vispirms ir jāmācās atpazīt un PAMANĪT sevī. It kā taču TIK vienk;ārši! Taču- vai trenējam šo paši? Vai PALĪDZAM bērnam orientēties emociju pasaulē, izprast, kas ar viņu KAD un KĀPĒC notiek??
-- --
Mums nāca talkā #EmocijuDetektīvs ! 🥰
Viss sākas ar VĒROŠANU, nevis uzreiz ar pārmaiņām.
✅ Dienas sākumā katrs saņem šādu darba lapu (var printēt abpusēji vai vienpusēji – atbilstoši vajadzībām, bērnu vecuamam utt.) Arī skolotājs vai klātesošais pieaugušais tur sev šādu priekšā uz galda un vēro sevi ARĪ PATS! (Ticiet man, atklāsiet ļooooti daudz jauna par sevi! ;) :D )

SPIED ŠEIT, JA ARĪ TĀDAS VĒLIES
✅ Ja bērni atceras, varat aicināt piefiksēt arī tās emocijas, kas bijušas, kad bērns pamodās un devās uz skolu. (Pirms “starta” :))
✅ Aicinām bērnus piefiksēt jebkuru emociju, kas pamanīta jebkurā dienas laikā, kad vien jūtam, kad tā pamainās. (Lieliski, ja līdz šim jau esat runājuši par emociju dažādību. Te labi noder kāds “emociju termometrs” vai “emociju aplis”, kas, iespējams, jums jau stāv klasē pie sienas) . Veicam šos pierakstus arī paši savā lapā! Tas būs noderīgi un vērtīgi!
✅ Mainot kādu aktivitāti vai mainoties situācijai, aicinu bērnus atkal sevi pavērot, piefiksēt jauno emociju, ja tāda radusies. Piemēram, ja ejam ārā – lai bērni iezīmē kādu robežlīniju/simbolu – pirms un pēc utl. Tā būs iespējams ērtāk piefiksēt, kuras darbības/situācijas ir ietkmējušas noskaņojuma/emociju izmaiņas.
✅ Dienas noslēgumā (mēs to darījām vienkārši kopīgā mācību procesa nobeigumā, taču var aicināt to pabeigt arī mājās utl.) laiks pašrefleksijai (GAN skolotājam, GAN bērniem!) , atbildot uz jautājumiem:
➡️ Es šodien pamanīju, ka…
➡️ Kura emocija man traucēja? Kāpēc?
➡️ Par ko es šai (tai, kura traucējusi) emocijai varu teikt : “PALDIES!” ?
➡️ Kura emocija man visvairāk palīdzēja un – kā?
➡️ Ko es sev ieteiktu?
— — — —
( Šādu un līdzīgus darbiņus ir noderīgi ( un svarīgi!) veikt ik pa laikam, lai veidotos ieradums pamanīt sevī emocijas, pievērst tām uzmanību, reflektēt par tām un TAD arī likt klāt vadīt-prasmi caur dažādiem apzinātības vingrinājumiem utl. )
.. .. ..
Un kā Tu palīdzi savam bērnam vai saviem klases bērniņiem attīstīt, pilnveidot prasmi vadīt emocijas? 💛
.. ..
#DimantaBērni #mīlusavudarbu #kopāmēsvaram #Labbūtība #NLP #Koučingsizglītībā #variJAdari #Emocijas #Uzvedība
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.